Wilt u op de hoogte blijven van het belangrijkste financiλle nieuws?
Like ons dan op Facebook. Vinden we leuk!

REACTIES

Ik dacht altijd dat het risico op fluctuaties in brandstofkosten werd afgedekt. Nu 1,5 miljard winst op brandstof, over een paar jaar 1,5 (of meer) miljard verlies?

Ay_Caramba | 16-02-17 | 16:09

Te danken aan hun geheime adviseur: Camiel Eurlings.

duitse herder | 16-02-17 | 17:10

Wat ook bijzonder is, de brandstof toeslag die nog steeds volledig wordt doorberekend aan de klant. Sinds de invoering van dit gedrocht is de brandstofprijs met meer dan 40 % gedaald. Dat is snel verdiend en kan geen operationeel resultaat tegenop. Maar erg netjes is het niet natuurlijk...

Publius | 16-02-17 | 18:56

Sleutel gegevens:
Gaat niet goed: 4% meer passagiers, 3,3% minder opbrengsten. Dat is 7,3% verschil de verkeerde kant op.
Norway Airways of zo, die budget vlieger, groeit als een gek. Daar gaan ze nog last van krijgen, van dit soort maatschappijen. Nog meer last.

Raider Twix | 16-02-17 | 19:14

Onlangs had ik het 'genoegen' om mijn eerste AF vlucht te doen.
Via Parijs natuurlijk, vertraagd en met slechte info over mijn aansluitende vlucht, die ik daardoor had gemist. You have to run, zei de stewardess, en daarna mocht ik een toeristisch ritje in een bus naar de terminal, te laat en te traag.

En dan KLM. Inmiddels mijn vaste waarde, op tijd en goede service. Concurrerend en hun vliegtuigen zitten steeds voller. Ze zijn op de goede weg.

Atlas Shruggs 10 | 17-02-17 | 07:32

Publius | 16-02-17 | 18:56

Helemaal mee eens. Een soort kwartje van Kok, maar dan anders. Het principe is in ieder geval vrijwel identiek.

R0ckhound | 17-02-17 | 09:06

Zojuist met Emirates naar de andere kant van de wereld gevlogen. Uitstekende service, stille vliegtuigen (A380) en internationaal personeel (al liep er heel veel cabinepersoneel rond met vlaggetjes van allerlei vage MOE-staten op de borst en veel Libanezen!). Daar kan zeker Air France met hun opgetutte, arrogante, "Franglais" sprekende stewardessen nog een puntje aan zuigen!
CdG is overigens ook zo'n crime: Terminal 1 is een verrotte Jaren '60 bunker waar iedereeen gedumpt wordt die niets met AF of SkyTeam te maken heeft; Op terminal 2 is het ontdek je plekje waar je aansluitende vlucht vertrekt.
Nog ander iets: Bij Air New Zealand Domestic heb je in hun A320 gigantisch veel meer beenruimte dan bij AF en KLM in hun vergelijkbare toestellen: Daar kunnen ze in Amstelveen en Parijs nog wat van leren!

Brulboei_61SB | 17-02-17 | 10:46

Reacties op dit artikel zijn gesloten