REACTIES

Waarschijnlijk ziet hij geen mogelijkheden om ergens binnen ABN een miljoenenbonus te claimen dus gaat hij het dan maar bij een paymentprovider proberen.

Vogelbeest | 11-01-17 | 13:20

De juiste man (m/v) op de juiste plaats - daar gaan we weer: bij (ongeveer) gelijke geschiktheid kijken we veiligheidshalve toch eerst even in uw kruis. Hangt (of staat) daar niets bent u nét even wat geschikter. Man, man, man (m/v): positieve discriminatie is zó 1988.

Net zoals het faciliteren van uitgerangeerde politici helemaal uit de tijd is (hoi Zalm, hoi Wijn). Het wordt tijd dat Nederland eens wat rationeler gaat worden, dat eeuwige baantjescarrousel begint zo langzamerhand toch echt vervelend te worden.

Reinaert | 11-01-17 | 13:24

Wijn kan geen cijfers lezen, lastig moeilijke materie verwerken en kan absoluut niet tegen kritiek. Heeft in 8 jaar tijd helemaal NIETS gemaakt van de corporate bank, behalve dan wat dingetjes afbreken, die dan ook nog steeds geen drol oplevert. Schitterde vooral door afwezigheid en de internationale groei was er niet. Totaal geen oog voor innovatie gehad. En dan naar Adyen. Goh........ en dan straks opvolger van Jos Nijenhuis bij Schiphol. Mark my words. (Waar ook de nieuwe ABN CFO waarschijnlijk vandaan gaat komen: Els de Groot. Wedje?)

joker3 | 11-01-17 | 14:01

Ik snap deze stap wel.... Bij zalm hoort ( witte)wijn en nu Zalm zijn biezen pakt heeft ook Wijn zijn conclusies getrokken.
Laatstgenoemde is nog jong en heeft denk ik genoeg brains en credits om elders succesvol te kunnen worden.
Advies voor eerste aan te pakken project bij Adyen: het inbouwen van een extra check op het onterecht innen van automagische incasso's.
Voorbeeld: mijn bejaarde buurvrouw heeft een abonnement bij een mobiele telecomprovider waarbij maandelijks via Adyen een vast bedrag wordt afgeschreven.
So far, so good... Echter werd er deze maand plotseling behalve rond de 20e , ook op de 9e dit bedrag geďncasseerd.
Afijn, na een aantal telefoontjes met de provider ( die het probleem in eerste instantie afschoof op Adyen) uiteindelijk met haar bank gebeld namens haar en die extra afschrijving laten storneren.
Uiteraard kwam daar 4 dagen later een aanmaning over binnen maar toen ik daar weer over belde en ze vertelde dat Adyen bij mijn weten alleen opdrachten uitvoert en vrij zeker niet op eigen houtje bedragen afschrijft werden ze wakker.
De extra check van Adyen zou kunnen zijn dat afwijkende incasso opdrachten onder de loep worden gehouden en inhoudelijk beoordeeld worden.
Dat lijkt nu niet het geval.
Afijn, misverstand is uit de weg geruimd nu maar we houden het de eerste tijd wel scherp in de gaten natuurlijk.

loze stijl | 11-01-17 | 14:31

Wat moeten politici bij echte bedrijven? Die kunnen ze alleen maar kapot maken. Een echt bedrijf weet dat uiteraard ook, dus laten ze zo iemand iets doen wat geen kwaad kan.

Het zal dus om corruptie gaan: de politicus zorgt ervoor dat een bedrijf iets mag wat het normaal niet zou mogen of sluist belastinggeld naar het bedrijf.

De betaling gaat niet met een koffer geld, maar met een 'baan'.

Poekieman | 11-01-17 | 16:17

8 geweldige jaren, ontzettende rat! Vraag maar eens aan de duizenden die jullie er in die jaren uit hebben gebonjourd hoe die het ervaren hebben!
Maar in de top merk je daar niets van natuurlijk, daar ben je te druk met het bevoordelen van vriendjes, je eigen toekomst veiligstellen en vooral NIET de klant centraal stellen (vandaar dat dat "idee" steeds weer opduikt: het kan gewoon niet goed uitgevoerd worden in die wereld). De klant staat nooit centraal, de centen staan centraal!

Gazzerop | 12-01-17 | 15:09

Reacties op dit artikel zijn gesloten