Wilt u op de hoogte blijven van het belangrijkste financiële nieuws?
Like ons dan op Facebook. Vinden we leuk!

REACTIES

Dat Jacdec slaat compleet de plank mis. Jacdec stelt dat het 30 jaar terugkijkt in de tijd om tot dit lijstje te komen. Echter, toen bestond Qatar Airways niet eens! Evenmin Hainan airlnes. Beide zijn opgericht in 1993. Bovendien, hoe veilig is een arabische maatschappij zoals Qatari? Ze beulen hun personeel volledig af tot ze bijna niet meer kunnen. Lekker veilig is dat.
Dan Hainan. Lekker authoritair chinees. Daar durf je als personeelslid natuurlijk geen onveilige situatie te rapporteren, op straffe van direct ontslag.
Wat een kul lijstje.

lul-ijzer | 03-01-17 | 21:37

Een beetje suggestief artikel van Les Echos. Als Air France KLM gedwongen is al hun uitstaande lease contracten als schuld op de balans te zetten zullen ook IAG en Lufthansa dit moeten doen onder IFRS. Een maatschappij als Emirates heeft bijna alles geleased en onder IFRS zouden ook die dan alles op de credit zijde van de balans moeten zetten. Overigens zet tot 31/12/2016 AirFrance KLM hun leaseverplichtingen al op de balans voor de termijn van 7 jaar.
.
Van particuliere beleggers in Air France KLM is weinig sprake meer naast de franse overheid zijn het voornamelijk professionele partijen die er groot inzitten en op termijn gaan bepalen wat er gaat gebeuren.

Beroep = Boerenlul | 03-01-17 | 22:00

Wat een kul lijstje.

lul-ijzer | 03-01-17 | 21:37 | + 3 -

Ik vond het ook al zo verdacht dat KLM erbij stond.

accijnstoerist | 03-01-17 | 22:48

@lul-ijzer | 03-01-17 | 21:37 |
.
Ik zie vooral vooroordelen in je plempsel. Als het onderzoek gegevens tot 30 jaar geleden meeneemt, hoef je als maatschappij toch niet per se 30 jaar te bestaan? Die Arabieren uit Qatar mogen dan wel schoften zijn maar om goed geld te verdienen aan Europeanen en rijke Aziaten hebben ze gewoon een uitstekende vliegmaatschappij opgericht. Is niets onveiligs aan.
Bij incidenten zijn vaak ook anderen betrokken die niet in dienst zijn van de maatschappij: vluchtleiding, politie, beveiliging, handlingpersoneel, passagiers, etc. Niet melden gaat je niet helpen.

Bytemaster | 03-01-17 | 23:08

Ik vind het eigenaardig dat El Al qua security niet ergens op de lijst staat (misschien komt dat later nog, ik zie een hoop " to be released soon" meldingen.

Wel weet ik uit eigen ervaring dat El Al de veiligheid op haar vluchten bijzonder serieus neemt. En als iemand die een aantal keer alleen heeft gereisd naar Israel heb ik dat zelf ondervonden. Zo moest ik een keer naar een aparte vertrekhal op Schiphol waarbij ik nog extra checks kreeg en werd ik in Tel Aviv eens als enige uit de rij gehaald tijdens het inchecken voor ook nog een paar extra body checks. Ook werden me een aantal verwarrende vragen gesteld in Tel Aviv ("wat doe je hier?", "waarom reis je alleen?", "waar ga je naar toe in Israel?", "waarom heb je maar één tas handbagage als je een aantal weken blijft?", etc…). En ik heb ook in ieder geval 2x mijn koffers moeten openen voor extra checks.

Hoewel ik moet toegeven dat het al weer een aantal jaar geleden is dat ik laatst naar Israel ben gevlogen.

DolfWeerwolf | 03-01-17 | 23:42

Waar rook is, is vuur. En in de financieën van AF-KLM is behoorlijk veel rook.
De vliegmarkt zit momenteel in een goede tijd met lage olieprijzen. Ben erg benieuwd hoe AF-KLM zich gaat redden in mindere tijden...

lsimon | 04-01-17 | 00:02

Lul-ijzer, daar staat natuurlijk wel tegenover dat Qatar Airways met de nieuwste vliegtuigen vliegt. Daar heeft Air-France KLM geen geld meer voor.

Nunc__ | 04-01-17 | 00:25

AF-KLM of moet ik zeggen KLM is AF. Doet niet meer mee.

Olde Kniepert | 04-01-17 | 08:18

Lease contracten zijn verplichtingen over de lange termijn. Evenzo is dat de verplichting van pensioenen. Deze zijn naast de verplichting ook een risico voor het bedrijf. Als je korte termijn boekhouding gaat belasten met de lange termijn verplichtingen en risico liggen alle bedrijven die kapitaal-intensief zijn op hun gat. Gaat niet werken. Vergelijken van appels met peren.

protonplof | 04-01-17 | 08:44

@DolfWeerwolf | 03-01-17 | 23:42
Leuk dat je onder de indruk bent van het security-theater. Maar veruit de meeste vliegtuigongelukken hebben niets met terrorisme te maken. Dat ze in Israel drie vingers in je reet hebben gestoken (tip, zorg dat je wordt opeghaald/weggebracht door iemand met een Israelisch pasoort. Dat scheelt je heel veel tijd en kapotte apparatuur), betekent nog niet dat het vliegtuig niet vervolgens door een BUK uit de lucht gehaald wordt als het boven Oekraïne gaat vliegen.

TheEgg | 04-01-17 | 10:17

@TheEgg | 04-01-17 | 10:17 |
Appel/peer.... de tripple waar je het over hebt was een Malaysian kist.
Toegegeven: tot op de dag van de aanslag vloog ook KLM nog over het betreffende gebied maar toch.

loze stijl | 04-01-17 | 10:48

lul-ijzer | 03-01-17 | 21:37
Ze kijken bij Jacdec naar slachtoffers, niet naar incidenten. Of zijn we soms vergeten dat KLM in 2010 nog op AMS van de taxibaan is opgestegen?

Je moet naar incidenten kijken. Niet enkel naar ongelukken.

Shokrani Shokran | 04-01-17 | 17:40

DolfWeerwolf | 03-01-17 | 23:42
El Al uit Israël heeft een complete woonflat in as gelegd.
nl.wikipedia.org...
De Bijlmerramp is de benaming voor de vliegramp die op zondagavond 4 oktober 1992 plaatsvond. Een Boeing 747-vrachtvliegtuig, vlucht 1862 van de Israëlische luchtvaartmaatschappij El Al, stortte neer op de flats Groeneveen en Klein-Kruitberg in de Amsterdamse Bijlmermeer. De ramp kostte 43 mensen het leven,
-
www.forbes.com...
-
FastJet has never suffered a crash nor anything approaching one. But because it is not listed on the IOSA safety registry maintained by IATA – an unsurprising omission given that, like most low-cost carriers, it is not a member of IATA – it has been downgraded.
-
Finally, note that Germanwings, the European low-cost carrier that lost an aircraft to pilot suicide last year, secured a perfect seven stars. Its crash, which claimed 150 lives, did not result in a black mark because it arose from deliberate pilot action, rather than pilot error or a technical fault.
-
Gelukkig tellen 150 doden niet als je een knotsgekke piloot hebt i.p.v. technisch malheur.

Raider Twix | 04-01-17 | 19:57

Reacties op dit artikel zijn gesloten