Wilt u op de hoogte blijven van het belangrijkste financiŽle nieuws?
Like ons dan op Facebook. Vinden we leuk!

REACTIES

Kun je het beter doen als wat we bij Samsung doen - geheimen van je bedrijf doorverkopen: www.infotechblogs.com...


Er schijnt vandaag ook een Samsung directeur gearresteerd te zijn vanwege omkoping - www.bbc.com...

Maar ja, dat soort negatief Samsung nieuws mag niet op het Samsung sponsorhok daskapital - dan wordt de grote sponsor boos.

Laat de minkudos van de Samsung uitzendkrachtjes maar weer komen!

Snackbar van Allah | 11-01-17 | 19:20

Snackbar van Allah | 11-01-17 | 19:20 |
Nou nou nou zeg. Niet zo negatief over Samsung. Als ik dat zou doen dan krijg ik gedoe met mijn kinderen. Ik ben inmiddels toe aan een nieuwe wasmachine. Misschien koop ik wel een Samsung! Zo eentje met zo'n geinig klein luikje in de deur. Het is net een Hobbithuisje, zo grappig joh! Ik vertel dan aan mijn kinderen dat er kleine speelgoedrobotjes wonen die ik dan Kitkat of Lollipop noem.
Trouwens, ik moet ook nog een strontvergruizer hebben voor de afvoer van de plee op zolder. Het schijnt dat de shitdivisie van Samsung die ook maakt.

De echte Stolwijker | 11-01-17 | 19:44

Bij Apple had ie dus geen problemen met het verkondigen van een accuduur van 12 uur als je maar 8 tot 4 uur haalt.
Ik zie niet wat een programmeer taal ontwerper toevoegt aan Tesla. Ja, iets algemeens als management.

Probleem is alleen dat Apple zo eigenwijs als de neten is. En bij een Ibook of Iphone leidt dat tot b.v. niet bij F*c*book kunnen, omdat je accu al leeg is.
In een auto leidt dat tot in een ziekenhuis wakker worden.

Misschien toch een aandachtspuntje voor beiden.

Raider Twix | 11-01-17 | 19:46

Raider Twix | 11-01-17 | 19:46
"...leidt dat tot b.v. niet bij F*c*book kunnen..."
.
Lijkt me een geweldige feature.

De echte Stolwijker | 11-01-17 | 20:05

Er wordt hier verteld dat Chris Lattner werkte aan apps, maar ik denk dat dit niet helemaal correct is, misschien zelfs een beetje oneerbiedig.

Hij heeft met name gewerkt aan LLVM en Swift. Hij is ťťn van de 2 ontwikkelaars geweest die met LLVM is begonnen (reeds aan de uni) en is tijdens zijn werk bij Apple doorgegaan met bouwen aan dit project. LLVM is tegenwoordig heel belangrijk, het wordt voor zeer ver verschillende projecten door verschillende bedrijven gebruikt. Van Wikipedia:

"LLVM is written in C++ and is designed for compile-time, link-time, run-time, and "idle-time" optimization of programs written in arbitrary programming languages. Originally implemented for C and C++, the language-agnostic design of LLVM has since spawned a wide variety of front ends: languages with compilers that use LLVM include ActionScript, Ada, C#, Common Lisp, Crystal, D, Delphi, Fortran, OpenGL Shading Language, Halide, Haskell, Java bytecode, Julia, Lua, Objective-C, Pony, Python, R, Ruby, Rust, CUDA, Scala, and Swift."

Op de basis van LLVM zijn een groot aantal tools ontstaan, onder andere LLDB (een debugger) die Apple nodig had vanwege problemen met het licentiemodel van GDB (de GNU debugger). Apple heeft heel lang een oudere versie van GDB gebruikt voor haar ontwikkeltool Xcode tot LLDB volwassen genoeg was om GDB te vervangen. Goede debuggers zijn belangrijk voor ontwikkelaars, want een groot gedeelte van de tijd wordt besteed aan het opsporen en repareren van bugs in software.

Swift is een programmeertaal die nu in rap tempo Objective-C lijkt te vervangen, de taal die Apple lange tijd gebruikt heeft om iOS en macOS apps te ontwikkelen. Bij mijn laatste zoektocht naar een klus (ik ben freelance mobile dev met focus op iOS) merkte ik dat bijna zonder uitzondering gezocht werd naar ontwikkelaars met Swift ervaring. Swift is open-source, dus wellicht zal deze taal in de toekomst ook populairder worden op Linux en Windows.

Gezien Chris nu bij Tesla in dienst gaat, vraag ik me af of daadwerkelijk de geruchten waar zijn dat Apple gestopt is met ontwikkeling van een eigen zelf-sturende auto. Het schijnt dat de laatste tijd veel belangrijke ontwikkelaars Apple verlaten vanwege de focus op iOS / mobiele platformen.

DolfWeerwolf | 11-01-17 | 20:20

Bij Apple had ie dus geen problemen met het verkondigen van een accuduur van 12 uur als je maar 8 tot 4 uur haalt.
Ik zie niet wat een programmeer taal ontwerper toevoegt aan Tesla. Ja, iets algemeens als management.

Probleem is alleen dat Apple zo eigenwijs als de neten is. En bij een Ibook of Iphone leidt dat tot b.v. niet bij F*c*book kunnen, omdat je accu al leeg is.
In een auto leidt dat tot in een ziekenhuis wakker worden.

Misschien toch een aandachtspuntje voor beiden.
Raider Twix | 11-01-17 | 19:46 | + -1 -

Wat is fuckbook?

RexMundi | 11-01-17 | 22:55

RexMundi | 11-01-17 | 22:55 nog niet gegoogled?

sko | 12-01-17 | 09:06

Als je bedrijfsresultaten (Tesla) nog niet zo heel goed zijn, kan het wel eens helpen voor je aandeelhouders om 'pareltjes' bij de concurrentie weg te kapen.

@Raider Twix | 11-01-17 | 19:46

Nou rijd ik in een Tesla (nog net in 2016 gekocht ivm de voordelen) en bij Tesla leidt een lege accu alleen maar tot een hoop frustratie (en heel zwaar sturen) kan ik u uit recente ervaring mededelen.

litebyte | 12-01-17 | 12:56

@Snackbar van Allah | 11-01-17 | 19:20
@De echte Stolwijker | 11-01-17 | 19:44
Jullie ontlenen jullie identiteit echt aan een merknaam hŤ. Tip, ga daarover praten met een professional en krijg weer een leven.

Roeieber | 12-01-17 | 12:57

De echte Stolwijker | 11-01-17 | 19:44
Moet meteen weer denken aan die south park aflevering
"That's an ad"

niemand specifiek | 12-01-17 | 14:30

litebyte | 12-01-17 | 12:56 |
heb je hem echt helemaal leeg gereden? En hoeveel km kon je nog rijden vanaf de melding, dat de range nul was? Mijn record is 17 km, maar dat dateert uit de tijd dat Tesla nog niet heel hard ging roepen, dat nul km ook echt nul km zou gaan worden...

reagierder | 12-01-17 | 15:04

@reagierder | 12-01-17 | 15:04 | + 0 -

Ja is ongeveer 7 kilometer gesleept. Nadat de auto me eerst uitgebreid ging 'helpen' om de supercharger toch nog te halen heb ik denk ik nog geen 2 kilometer kunnen rijden nadat de 0 werd weergegeven en de rijden functie zich zelf uit zette, display, telefoon etc. blijt overigens gewoon werken. Heb ook gewoon Tesla kunnen bellen, die hebben sleepdienst geregeld.

Door het slepen wordt overigens de auto wel weer opgeladen

litebyte | 12-01-17 | 15:53

Door het slepen wordt overigens de auto wel weer opgeladen
litebyte | 12-01-17 | 15:53 | + 0
-
Het slepende voertuig laat de oplaaddynamo ofwel de aandrijfelectormoteren stroom genereren.

Krijg je toch nog wat terug voor de euro 400 afsleepkosten: een paar kW in je batterij.

Raider Twix | 12-01-17 | 17:37

@Raider Twix | 12-01-17 | 17:37 |

Ik heb de Chauffeur alleen een tientje betaald voor de snelle service. Ik heb gratis RA (pechhulp) van Tesla, daar valt slepen ook onder.

litebyte | 12-01-17 | 23:03

@DolfWeerwolf | 11-01-17 | 20:20 |

Ik heb die geruchten niet gehoord. Er werken volgens mij bij Apple meer dan 500 mensen die nu bezig zijn met hun auto project. Er is wel een rumor dat ze een samenwerkingsverband zijn aangegaan met een Koreaanse batterijen producer, die ervaring heeft met de productie van batterijen voor autos.

Mogelijk dat ze een samenwerking aangaan in de verdere ontwikkeling, bijvoorbeeld met Ford of McLaren.

litebyte | 12-01-17 | 23:12

Reacties op dit artikel zijn gesloten