REACTIES

Google Glass kwam in 2013 op de markt en in 2017 werkt Apple aan een variant. Is Apple wanhopig op zoek naar iets "nieuws" ?

derksje | 10-01-17 | 09:46

Verschil is dat Apple gebruikers bereid zijn vele malen meer te betalen. Dan kan je dus ook een iets beter product ontwikkelen alhoewel de prijs-kwaliteit verhouding natuurlijk ver te zoeken blijft in vergelijking met andere merken.

sinar2 | 10-01-17 | 10:14

Wat blijft is de sociale weerstand tegen Augmented Reality gebruikers. Uw Dr. stond in een winkel in de USA waar een hippe Google Glass drager hem wilde helpen. Na twee keer uitgelegd te hebben dat zo'n bril met camera hetzelfde is als een smartphone in mijn snufferd drukken en ongegeneerd en ongevraagd mijn portretrecht te schenden liep uw Dr. de winkel uit.

Het enkele feit dat zaken technologisch mogelijk zijn wil nog niet zeggen dat het ook sociaal haalbaar is.
Daar ging Google op nat, en als Apple dat probleem niet oplost gaan ze dezelfde kant op.
Smart watch, iemand?

Dr. Ka wo lo | 10-01-17 | 11:00

Google glass is nog steeds in ontwikkeling, maar wordt alleen b2b geleverd. Er zijn bijvoorbeeld distributiecentra waar orderpickers een google glass dragen met daarop de route naar het volgende product. Met een smartwatch bevestigen ze dan dat een product is gepickt en krijgen ze een nieuwe route op hun netvlies.

Wat Apple er mee moet vraag ik me af, die zijn toch vooral op consumentenproducten gericht. Wellicht kunnen ze ons verbazen met een nieuwe toepassing. Maar ik kan me toch meer voorstellen bij een apple AR-bril a la Hololens.

bamitoren | 10-01-17 | 11:05

ach nee toch, krijgen we over een jaar allemaal apple fanbois die roepen dat Apple de AR bril heeft uitgevonden en dat de concurrentie alleen maar na kan maken, net zoals met die smartphone en de tablet

Momax | 10-01-17 | 11:14

Dit gaat beslist slagen. Niet vanwege de "fanboys", maar omdat het product op zich in potentie kans van slagen heeft. In deze panelen krijsen de Pokemonjagertjes met hun Android-frutseltje dat ze gratis kregen bij een Lidl-huismerk pak wasmiddel dan meteen moord en brand, maar ze vergeten één vraag: is het misschien mogelijk dat Google het product indertijd gewoon niet goed genoeg heeft gemaakt?

De echte Stolwijker | 10-01-17 | 11:51

@De echte Stolwijker | 10-01-17 | 11:51 | + 0 -
"is het misschien mogelijk dat Google het product indertijd gewoon niet goed genoeg heeft gemaakt?"

is het misschien mogelijk dat het product gewoon geen enkel echt nut heeft?

FW Ta-183 Huckebein | 10-01-17 | 12:44

Ik zou mij kunnen voorstellen dat waneer ik sleutel aan mijn auto ik de gegevens meteen bij de hand heb. Maar ik ben van nature geen brildrager dus zal ik ooit vrijwillig willen wennen aan een obstructie voor en rondom mijn gezichtsveld?

treser.info | 10-01-17 | 12:57

Ik ben benieuwd. Ik bekijk het zakelijk neutraal en we kunnen zeggen en vinden wat we willen maar Apple was meester in het kopieren en verfijnen van produkten om die dan met een gelikte campagne aan de man te brengen en voor de marketing en gelikte campagnes was veelal Jobs verantwoordelijk. Daar was hij zelfs zo goed in dat ze in de hoogtij dagen zelfs niet of nauwelijks tv spotjes nodig hadden om hun produkten te slijten. Ze hadden zo'n fanbase die bereid waren om "top dollar." te betalen dat ze zich geen zorgen hoefden te maken. Inmiddels is Jobs dood en de markt is veranderd en moet Tim Cook (voorheen operations man bij Apple en geen marketing/sales achtergrond) vol aan de bak en ik denk dat hij probeert om de oude truc van stal te halen: "Kopieren, verfijnen, gelikte campagne." Ik ben zeer benieuwd, maar zijn smartwatch is tot op dit moment ook geen doorslaand succes. Tijd zal het leren. My 2 cents.

Basil Fawlty | 10-01-17 | 15:27

Virtual Reality of hoe je het ook wilt noemen, met een lading reclame en berichten, is gewoon teveel. Je wordt toch hartstikke gek als je continue lastig wordt gevallen met dit soort onzin? En zonder ad-blocker blijft er niks over.

Raider Twix | 10-01-17 | 19:40

Met ad-blocker blijft er niks over ...

Raider Twix | 10-01-17 | 19:40

Reacties op dit artikel zijn gesloten