Wilt u op de hoogte blijven van het belangrijkste financiŽle nieuws?
Like ons dan op Facebook. Vinden we leuk!

REACTIES

Natuurlijk hoeft meneer niet te zitten! Hij is immers Amerikaan. De enige Amerikaanse bankster die echt een serieuze straf heeft gekregen is Bernard Madoff, en dat is ook alleen maar omdat zijn eigen kinderen hem erbij gelapt hebben.

Huisregelneef_III | 13-10-16 | 16:14

Niet slecht voor wat onterecht aangemaakte bankrekeningen.

Raider Twix | 13-10-16 | 16:28

Hebben die ontslagen medewerkers ook recht op zo'n bedrag? Lijkt me niet meer dan fair.

Nice_Wheels | 13-10-16 | 16:31

Daarbij vergeleken is onze Erik Staal (Vestia) maar een kruimeldief. Iemand trouwens enig idee wat Staal tegenwoordig doet?

FrankVeer | 13-10-16 | 16:44

Die Stumpf brengt de rest van zn leven in de rechtzaal door. Die heeft die 137 mln hard nodig om uit de gevangenis te blijven. En verder kan het geen ruk schelen hoeveel geld ie krijgt van de eigenaren van de bank. Als je het er niet mee eens bent dat ga je naar een andere bank.

Yohean | 13-10-16 | 16:50

Geld tellen wordt zo wel moeilijk met die gespalkte poot .

likmegaties | 13-10-16 | 17:04

Staar je niet blind op de bedragen die de man meekrijgt - dit soort personen kan vaak niet leven zonder de status van deze functies - ik herinner aan een Jan Peter Schmittmann (hoewel daar ook het verlies van 8 miljoen aan een verkeerde investering in een scheepswerf bij kwam) en een Huibert Boumeester (beiden ABN AMRO, maar er zijn er meer).

Zelfdoen | 13-10-16 | 17:06

@Zelfdoen
Dan stel ik voor om hem niks te geven. Probleem opgelost.

pandalicious | 13-10-16 | 17:29

Daarbij vergeleken is onze Erik Staal (Vestia) maar een kruimeldief. Iemand trouwens enig idee wat Staal tegenwoordig doet?
FrankVeer | 13-10-16 | 16:44 |

Ik hoorde dat hij de Nederlandse politiek in wil. Minister President ambieert hij.

duitse herder | 13-10-16 | 17:42

Triest eigenlijk dat hij momenteel niet gelyncht wordt door die 5000 simpele lage bankmedewerkers die hij nog probeerde de schuld in de schoenen te schuiven. Heb je een land waar iedereen wapens mag hebben om de democratie te waarborgen en in opstand te komen tegen de regering mocht dit nodig zijn (hoef ik 't niet mee eens te zijn voor de oorspronkelijk wapenwet bedoeling, maar toch) en doen ze er nog niks mee. (niet dat je tegenwoordig nog maar iets hebt aan al die leuke wapens in vergelijking met wat de overheid heeft qua arsenaal, maar goed).

Artan83 | 13-10-16 | 19:13

Staar je niet blind op de bedragen die de man meekrijgt - dit soort personen kan vaak niet leven zonder de status van deze functies - ik herinner aan een Jan Peter Schmittmann (hoewel daar ook het verlies van 8 miljoen aan een verkeerde investering in een scheepswerf bij kwam) en een Huibert Boumeester (beiden ABN AMRO, maar er zijn er meer).
Zelfdoen | 13-10-16 | 17:06

Klopt. Beiden hebben zelfmoord gepleegd, Schmittmann heeft ook zijn vrouw en dochter om het leven gebracht en daarna de hand aan zichzelf geslagen.

js58 | 13-10-16 | 19:19

Gewoon niet uibetalen en procedure rekken tot ie dood is. Bestrijden met z'n eigen wapens heet dat.

F#ckingAwesome | 13-10-16 | 19:58

Gods kots klere ziek word ik van die mentaliteit.
Zie ook de moedeloze reakties hierboven.
Wanneer dumpen we eindelijk dit soort tuig in zakenleven en politiek?

DinkyToy | 13-10-16 | 20:50

FrankVeer,

Binnenkort wordt Staal ergens waarnemend burgermeester.

jezusisonzin | 13-10-16 | 20:56

Toch knap weerzinwekkend

bijna_raak | 13-10-16 | 21:37

too much powerfull to jail is kennelijk business as usual.

js58 | 13-10-16 | 22:27

Allemaal zolderpraatjes van mensen die nog nooit aan een grote organisatie leiding hebben gegeven. Als je 120 man aanstuurd weet je het vaak al niet precies meer, laat staan als je aan 50.000 mensen leiding geeft. Tuurlijk moet hij 'zijn verantwoordelijkheid nemen' en dat doet hij ook. Maar dat domme schreeuwen om de galg...wat een simpel gelul. Dat hij wegloopt met miljoenen komt onder meer omdat hij jaar in jaar uit aandelen heeft gespaard, onderdeel van zijn beloning. Zou ik ook meenemen als ik hem was. Jullie natuurlijk niet, maar daarom werk je ook bij de helpdesk. Als je al op iemand boos moet worden, dan is dat degene (board) die hem heeft aangenomen en de aandeelhouders die met die procedure hebben ingestemd. Zoals jullie slapende pensioenbeheerders.

Cowboy Henkie | 13-10-16 | 22:40

duitse herder | 13-10-16 | 17:42

Nee het wordt Wiebes.

duitse herder | 14-10-16 | 06:59

Crimineel gedrag stimuleren. Het is zo absurd dat er zo weinig gedaan wordt met dit soort schandalen, ik vermoed omdat we ermee overspoeld worden. We zijn verlamd onder de dagelijkse druk van bullshit om nog gefocust te kunnen strijden tegen dit soort monsters. Hij moet gewoon de gevangenis in.

Durereaguurder | 14-10-16 | 10:45

@Cowboy Henkie | 13-10-16 | 22:40 | + 0 -

Fout. Waarom? Hij is verantwoordelijk, daarom verdient hij er ook naar. Dat professionele schuld afschuiven zorgt er altijd voor dat er niemand hangt. Natuurlijk kleeft er ook bloed aan de handen van dat tuig onder hem, maar degene bij wie het er letterlijk en figuurlijk aan kleeft, die zou daar verantwoordelijk voor gehouden moeten worden.

Dan pas wordt er een signaal afgegeven naar de rest.

Durereaguurder | 14-10-16 | 10:50

Vriendje van de Clintons zeker?
Die komen overal mee weg.

James Lastig | 14-10-16 | 11:34

DinkyToy | 13-10-16 | 20:50

Ik heb wel een idee. We hebben het ISS. Bouw een nieuwe unit, koppel dat vast aan het ISS en gooi daar het gajus in en zorg er voor dat ze niet in andere ruimte kunnen.

js58 | 14-10-16 | 18:27

@cowboy henkie dat is nou precies de argumentatie waarom het idioot is dat men zulke bedragen krijgt. Een persoon kan maar effectief x aantal mensen aansturen. Het enige verschil is waar je je in de organisatie bevind. Er zouden niťt zulke grote verschillen moeten zijn in beloning.
Het zijn als kinderen in een snoepwinkel die het voor het zeggen hebben, de management laag van multinationals. De aandeelhouders hebben alleen wat te zeggen over het beloonbeleid. Niet over de daadwerkelijke hoogte. De management hoeft dan ook geen enkel verantwoording af te leggen. Cijfers worden gefabriceerd, aandeelhouders kunnen tevreden gehouden worden door schuld aan te gaan, eigen aandelen op te kopen zodat de koers stijgt. Waardoor ze zichzelf ook nog eens zelf belonen omdat ze in aandelen betaald worden. Terwijl de continuÔteit van het bedrijf in gevaar komt. De structuur zoals die nu is, is vol met belangenverstrengeling bij beursgenoteerde bedrijven. Corruptie zegeviert altijd in de lagen waar geen verantwoording afgelegd hoeft te worden. Volwassenen of niet. We blijven kinderen in die snoepwinkel zolang er geen corrigerend hand boven ons drijft. Multinationals, politiek, farmaceutische en olie industrie zijn goede voorbeelden hiervan. Macht draagt bij aan geen verantwoording af te hoeven leggen waarna corruptie meteen volgt.

kruz | 14-10-16 | 22:58

Reacties op dit artikel zijn gesloten