Advertenties verkopen

Advertenties verkopen

Dit wil Verizon echt met Yahoo

De overname van Yahoo door Verizon stuitte op nogal wat verbaasde reacties. Fortune vond het een buitengewoon slecht plan en de CEO van Verizon-concurrent Sprint zei dat het eigenlijk nooit goed afloopt als telco's in de contentindustrie stappen. Waar hij natuurlijk volledig gelijk mee heeft. En toch is dat precies wat Verizon van plan is. Het bedrijf wil de internetgiganten van dit decennium - Google en Facebook - beconcurreren met een slimme combinatie van content en telco-diensten. Waarbij die elkaar kunnen versterken. Zo zou Verizon/Yahoo straks ongelooflijk precieze advertenties kunnen serveren, omdat het bedrijf beschikt over hele accurate locatiedata, klantinformatie en adresgegevens. Niet de consumenten zijn straks de belangrijkste klanten van Verizon/Yahoo, maar de adverteerders. Aan de gegevens waarover Verizon straks de beschikking heeft, kunnen Google en Facebook nog een puntje zuigen. Een interessant plan, maar er zijn een paar problemen. Zoals netneutraliteit en privacy. Zoals CEO Legere van T-Mobile zegt: het is wel een beetje een angstaanjagend hellend vlak.

Wilt u op de hoogte blijven van het belangrijkste financiële nieuws?
Like ons dan op Facebook. Vinden we leuk!

REACTIES

Ah, privacy. Zodat ik als volwassen gezonde man advertenties krijg voor tena-lady, mascara en electrische fietsen en bejaardencruises. Dat werk?

Vogelbeest | 31-07-16 | 14:15

Vogelbeest | 31-07-16 | 14:15 | + 3 -
ik weet het niet hoor, maar volgens mij zit jij dan dagelijks op de verkeerde websites te kijken.

deluiegriek | 31-07-16 | 14:40

Privacy op het internet??
is dat er echt?

polletjepiekhaar | 31-07-16 | 15:46

Ach ja, het bekende gezwets van de krijtstreeppakken. Synergie, elkaar versterken, diversificatie, nieuwe businessmodellen, bla bla bla braak. Als je maar ver genoeg van de realiteit op de werkvloer af staat kun je onbeperkt klaarkomen op magistrale vérgezichten.

Wat nuchterder mensen realiseren zich dat mega-overnames en fusies zelden of nooit een groot succes zijn. Behalve natuurlijk voor de topmannen die óf een enorme bonus krijgen óf met een gigantische gouden handdruk weggestuurd. En niet te vergeten de fees van de bankiers in het traject en de hedgefunds die lekker binnenlopen op basis van gelekte informatie.

Yahoo is gewoon een dooie dinosaurus en iedereen die gelooft dat Verizon die tot leven kan wekken leeft buiten dit universum.

Magnum Force | 31-07-16 | 17:59

@deluiegriek | 31-07-16 | 14:40
.
Of hij Vogelbeest heeft zijn privacy-instellingen op orde en kunnen de profileringsalgoritmes er geen chocolade van maken. Bij Facebook en Google kun je kijken of de interesses matchen met wat beide bedrijven "geoogst" hebben. Als je je privacy goed op orde hebt, klopt er geen hout van de profilering.

Bytemaster | 31-07-16 | 21:03

Vogelbeest | 31-07-16 | 14:15
U moet wat minder naar gilf-pron loeren.

******** | 01-08-16 | 02:13

Reacties op dit artikel zijn gesloten