Wilt u op de hoogte blijven van het belangrijkste financiële nieuws?
Like ons dan op Facebook. Vinden we leuk!

REACTIES

Dit is toch precies hoe Ryan Air het wil. Door dit soort uitspraken en de daaropvolgende publiciteit komt Ryan Air onder de aandacht van de mensen en wordt er over Ryan Air gesproken, juist in een tijd van veel zomervakanties worden geboekt.

Deze O’Leary is gewoon een heel slimme man, alleen al het feit dat hij in 2001, kort na de aanslagen in de VS en in een tijd waarop de vlieg business op zijn gat lag, een grote order bij Airbus plaats (voor een prikkie) getuigt van excellent inzicht. Hier kunnen een hoop managers (Hallo Air-France/KLM!) wat van leren

Pecking_order | 20-03-15 | 13:30

@Pecking_order | 20-03-15 | 13:30 | + 0 -
Airbus? Ryanair vliegt alleen maar Boeing...

The Ugly | 20-03-15 | 13:33

@Pecking_order | 20-03-15 | 13:30 | + 0 -
Airbus? Ryanair vliegt alleen maar Boeing...

The Ugly | 20-03-15 | 13:33 | + 0 -

Sorry, u heeft helemaal gelijk: www.ryanair.com...

Hij begon eind 2001 met Boeing erover te onderhandelen en in 2002 kwam de deal rond.

Pecking_order | 20-03-15 | 13:38

Met de huidige EUR-USD koers zie ik privé geen enkel reden om richting VS te gaan. Zakelijk maakt een ticket niets uit, want dat betaalt de baas.

Snackbar van Allah | 20-03-15 | 13:50

Goede business man...respect.

duitse herder | 20-03-15 | 13:55

Ook al zouden ze het doen, dan is de ticket prijs idd een tientje, maar zit je nog wel met honderden euro's aan taxes. Even goed zoeken en je kan nu ook met United voor een paar tientjes vliegen (been there, done that), maar goedkoop was het uiteindelijk nog steeds niet.

Daxy | 20-03-15 | 14:54

Daxy | 20-03-15 | 14:54 |

Ooit gehoord van Fuel Dumping?

nielsjuuh23 | 20-03-15 | 15:06

zolang ze geen businessclass faciliteiten hebben krijg je mij niet in een ryanair toestel naar new york. 7 uur in zo'n plastic stoel die niet voor of achteruit kan? lachu

prinses uit oman | 20-03-15 | 15:12

dit zegt het vakblad:

Ryanair is in talks with manufacturers with a view to ordering long-haul aircraft after its board approved plans to begin transatlantic flights.
The Irish carrier would not provide details of the discussions but says it plans to operate "low-cost flights" from 12-14 European cities to 12-14 US destinations.
"European consumers want lower-cost travel to the USA, and the same for Americans coming to Europe. We see it as a logical development in the European market," Ryanair says.
The Dublin-based carrier adds that its transatlantic business plan is "dependent on attaining viable long-haul aircraft, and we estimate that's four to five years away".

Ryanair zegt het dus zelf ook. Probleem is: om goedkoop te kunnen zijn moet je goedkope vliegtuigen hebben, en zuinige (=nieuwe) toestellen. Dat lukt ze tot nu toe alleen door giga-orders te plaatsen, maar die aantallen kunnen ze voor lange afstanden niet bestellen omdat ze er nooit zoveel nodig zullen hebben. Volgende probleem is dat van alle zuinige toestellen de orderboeken de komende jaren al vol zijn, en dat ze dus achteraan moeten sluiten. Zuinig zijn de 787 en de A350 maar die zijn duur en uitverkocht; een 777X is er pas vanaf 2019 en daar hebben de Arabieren de eerste productiejaren al van gekocht.

FW Ta-183 Huckebein | 20-03-15 | 16:01

@prinses uit oman | 20-03-15 | 15:12

Eventjes bij Ryanair vragen of de stewards ook beffen: www.youtube.com...

Xirdalan | 20-03-15 | 16:02

Maar dus eventjes kort samengevat: de journalistieke en financieel economisch uitstekend onderlegde wizkids van DasKapitalTelefon, die met hun x-ray vision dwars door ieder piramidespel heen kunnen kijken, trappen er met beide voeten in. Hahahaha!

Xirdalan | 20-03-15 | 16:11

@Snackbar van Allah en het geld van de baas groeit toch aan een geldboom is het niet?

WorkAholix | 20-03-15 | 16:28

Hihi bij de Action nu retourtje NY 18,50 zolang de voorraad strekt.....

RigorMortis | 20-03-15 | 16:43

Ik hoop dat bij de kisten van Ryanair de linkervleugel er wel op zit!

Blowlaf | 20-03-15 | 17:39

Ik weiger al jaren om meer dan €1 te betalen bij RA voor een vlucht, sec.

Is 't duurder nemen we gewoon een echte luchtvaartmaatschappij...........

gamlakuk | 20-03-15 | 17:48

RyanAir is natuurlijk totaal verschrikkelijjk, van het heel erg uitkijken voor het niet aangevinkt laten van autohuur, reisverzekering etc. bij het doen van een boeking tot de belachelijk kleine zitplaatsjes en lelijke plakjes van de meevliegende zweefteven. Als het kon propten ze die toestellen vol met staande passagiers zonder WC, wat een walgelijk kutbedrijf.

Spielmacher | 20-03-15 | 18:53

U moet er wel rekening mee houden dat tegen die tijd Ryan Air alleen nog maar staanplaatsen heeft in zijn toestellen.

Pieter V | 20-03-15 | 22:31

Het grootste probleem voor Ryanair is het aanschaffen van toestellen voor op de Trans-Atlantische route. De orderboeken bij Airbus en Boeing zitten voor de komende jaren al vol. En dan voornamelijk van maatschappijen in het Midden-Oosten als Emirates, Etihad, Qatar.
Ryanair zal denk ik toch wel enkele tientallen toestellen nodig hebben om rendabel te kunnen vliegen.
Scenario dat ik zie gebeuren is dat Ryanair orders overneemt van maatschappijen die ineens geen toestellen meer kunnen afnemen.

Duifmans | 21-03-15 | 00:29

Ik durf te wedden dat RYR zich bezig gaat houden met transatlantische operatie. Echter zullen ze dat gaan uitbesteden of een minderheidsbelang in een ander bedrijf nemen. Geef het 5 jaar en het is er. Initieel met geleasde 330's die dan massaal op de markt komen voorzien van een 2 class configuratie. Economy en premium economy danwel business. Wie durft? 1000€?

Shokrani Shokran | 21-03-15 | 07:25

Scenario dat ik zie gebeuren is dat Ryanair orders overneemt van maatschappijen die ineens geen toestellen meer kunnen afnemen.
Duifmans | 21-03-15 | 00:29

Precies, en dan waarschijnlijk als voorkeur 787's voor fleet commonality met de 737's. A330's zijn te duur qua verbruik en ook weer te groot om te vullen.

Norwegian, Scoot, en Air AsiaX zijn een beetje de test cases voor deze markt. In het verleden is al eens vaker geprobeerd om long haul en low cost te vliegen (Lakers Skytrain, People's Express), wat iedere keer jammerlijk mislukt is.

Xirdalan | 21-03-15 | 12:28

Reacties op dit artikel zijn gesloten